Rabu, 11 November 2015

Thistle diberkati - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 1)

Thistle diberkati - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 1)

Berbahagialah thistle thistle atau suci adalah dua tahun sekali atau tahunan herba, ditutup dengan rambut kelenjar melekit. Batang bercabang tumbuh dengan ketinggian 20-70 sentimeter. Akar bercabang. Bunga kuning disusun dalam hal berkembang komposit dengan daun meliputi berduri. Bunga boleh dilihat pada bulan Jun dan Julai. Buah-buahan coklat mengandungi biji.

Thistle Berbahagialah berasal herba ke Eropah Selatan. Anda perlu mengumpul puncak dengan bunga dan daun sejurus sebelum kemekaran tumbuhan atau pada awal-awal daripada itu.

Artikel ini menerangkan sifat-sifat penyembuhan herba dan cara-cara untuk menggunakannya apabila berurusan dengan disentri, demam, gangguan pencernaan, pengumpulan gas di dalam usus dan perut, cirit-birit dan masalah kesihatan yang lain.

Kilang itu mengandungi bahantara lactone cnicin, lignanolids dan glikosida mereka, minyak pati, flavonoid, triterpenes, phytosterols, tanin, polyacetylenes, banyak kalium, magnesium, kalsium dan lain-lain bahan biologi aktif.
Herba ini mempunyai kesan anti-radang. Ia terbukti merangsang selera makan, memudahkan perkumuhan gas keluar dari tubuh anda dan merawat cirit-birit.
Satu ekstrak perubatan herba dalam larutan alkohol terbukti untuk merawat disentri disebabkan oleh vulgaris Proteus atau Pseudomonas pyocyanea. Berwarna itu dibuat oleh penyebatian herba dengan alkohol pada 25 peratus kepekatan (bahagian 1: 1). Satu dos berwarna mililiter is.1.5-3. Ekstrak dalam larutan air mempunyai tindakan anti-radang yang lemah.
Herba ini boleh digunakan untuk merangsang selera makan anda, merawat gangguan pencernaan, mencegah gas dari terkumpul dalam usus, berurusan dengan demam, menghentikan pendarahan, memudahkan kahak, menyembuhkan luka, menghalang perkembangan bakteria dan berjuang cirit-birit. Dalam usaha untuk menangani dengan cirit-birit, anda perlu campuran herba dengan puncak meadowsweet, tormentil batang bawah dan Agrimony puncak. Anda perlu menggunakan ubat 3 kali sehari 15-30 minit sebelum makan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar