Kamis, 12 November 2015

Merawat Sakit Hip Menggunakan Kaedah Chiropractic

Merawat Sakit Hip Menggunakan Kaedah Chiropractic

Pinggul adalah sendi yang stabil, diperkukuh oleh ligamen yang kuat, dan beberapa kumpulan yang kuat otot. Ia adalah lebih mudah untuk merosakkan bahu, lutut, dan pergelangan kaki daripada mencederakan pinggul. Walaupun begitu, masalah pinggul boleh sangat melumpuhkan.

Aktiviti harian seperti berjalan turun tangga, dan beralih di tempat tidur boleh menjadi tidak selesa atau sakit bagi pesakit yang mempunyai masalah pinggul. Pinggul Pautan ke hujung rantai kinetik yang lebih rendah, memindahkan tentera darat-reaksi dari kaki untuk batang.

Sesetengah masalah pinggul adalah disebabkan oleh trauma, manakala banyak keadaan lain adalah disebabkan oleh berlebihan atau penyalahgunaan. Ketidakseimbangan otot merosakkan fungsi sendi yang normal, menghadkan julat fungsi gerakan. Keadaan degeneratif dan patologi pinggul boleh mencabar untuk mendiagnosis. Banyak kali, pesakit yang mengadu sakit dan rasa tidak selesa di bahagian bawah belakang, punggung atau kaki boleh dikesan kepada keadaan pinggul. Dan keadaan seperti hernia atau aneurisme, tanpa sambungan hip jelas, boleh juga sakit segera di pinggul atau paha.

Selalunya, penyakit pinggul menjelma sebagai sakit di pangkal paha yang terpancar di seluruh paha dan lutut. Dalam kes seperti ini, cabaran sebenar adalah memastikan bahawa pinggul dan paha sakit adalah patologi pinggul yang bertentangan dengan kesakitan abdomen atau retroperitoneal. Majoriti keadaan hip berkaitan dengan isu-isu biomekanik. Sebagai contoh, apabila pesakit strain lutut, dan mempunyai lutut atau buku lali masalah, gaya berjalan itu terjejas, menyebabkan kesakitan pinggul. Perubahan dalam gaya berjalan boleh termasuk membawa bayi atau anak kecil di pinggul. Orang juga akan mengadu sakit pinggul apabila mereka duduk berbeza. Pada asasnya, asimetri gerakan boleh menyebabkan masalah pinggul.

Doktor kiropraktik lihat syarat-syarat hip banyak terjadi di satu tempoh masa, seperti radang kandung lendir trochanteric, strain otot yang berulang-ulang, sindrom piriformis, dan perubahan degeneratif kronik pada sendi pinggul (penyakit sendi degeneratif). Kiropraktor mempunyai pengetahuan yang menyeluruh mengenai fungsi hip sendi, otot yang terlibat, dan regimen senaman yang mencukupi untuk membantu pesakit dengan masalah pinggul.

Rawatan Hip

Gentle regangan kumpulan otot tertentu boleh dilakukan walaupun selepas kecederaan. Pergerakan secara beransur-ansur sendi juga harus digunakan untuk mengelakkan pembentukan perekatan. Di samping itu, sukan berat otot kaki contralateral membantu mewujudkan rangsangan saraf di dalam otot cedera yang mengimbangi atrofi. Dalam kes kecederaan akut dengan bengkak otot, bagaimanapun, tempoh permulaan yang datang mungkin diperlukan.

Sindrom Piriformis dan radang kandung lendir trochanteric boleh mendapat manfaat daripada senaman regangan tertentu. Sindrom Piriformis terjadi apabila otot piriformis yang inflames saraf sciatic, menyebabkan pinggul sakit ke bawah bahagian belakang kaki. Rawatan perlu termasuk terbentang lembut otot piriformis ini.

Radang kandung lendir Trochanteric membawa kesakitan kepada bahagian sisi pinggul. Sakit setempat di kawasan ini menunjukkan keperluan terbentang memanjang segmen tisu penghubung.

Otot lemah atau cedera boleh diperkukuhkan dengan penggunaan latihan rintangan isotonik dari mesin, tiub anjal, berat, atau berat badan sendiri.

Sejak isu penjajaran biomekanik dikaitkan dengan aduan hip kronik, pesakit perlu diperiksa untuk percanggahan kaki-panjang dan pronations. Kegagalan untuk menangani faktor-faktor ini boleh menyebabkan aduan hip berulang, atau gejala-gejala di lokasi lain. Kaki yang lebih rendah mesti betul sejajar untuk memastikan sendi pinggul berfungsi dengan lancar.

Punca

Dalam pesakit dalam tahun enam puluhan mereka dan lebih tua, dengan keadaan yang wujud terlebih dahulu seperti penggantian lutut, sakit pinggul boleh disebabkan oleh keadaan degeneratif yang berkaitan dengan usia. Osteoartritis sendi pinggul satu syarat degeneratif seperti yang biasa dilaporkan. Osteoartritis sendi pinggul juga boleh berlaku selepas bertahun-tahun biomekanik yang tidak betul dan disfungsi.

Ini Ini masalah pinggul yang berasal dalam dan di sekitar pinggul:

Kecederaan berlebihan, gerakan berulang-ulang, atau syarat-syarat gaya berjalan
Kecederaan serius seperti patah
Nekrosis avascular
Sendi atau tulang jangkitan berhampiran pinggul. Ini diikuti dengan demam, kemerahan, dan / atau bengkak
Hubungi Doktor Chiropractic

Seorang doktor kiropraktik akan menilai sejarah perubatan pesakit, bertanya tentang senaman lalu dan gerakan itu, dalam beberapa kes, mungkin menunjukkan patah atau patologi. Penjagaan kiropraktik akan memperbetulkan subluxations dan kesalahan biomekanik pelvis dan mencari jalan yang benar rawatan untuk mencegah dan merawat keadaan pinggul.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar