Rabu, 11 November 2015

Mencari Rawatan ADHD Tanpa Dadah

Mencari Rawatan ADHD Tanpa Dadah

Bagi kebanyakan ibu bapa kanak-kanak dengan perhatian defisit gangguan hiperaktif, rawatan ADHD tanpa dadah adalah penyelesaian pilihan - dan berita baik adalah bahawa terdapat beberapa pilihan rawatan yang mudah untuk melaksanakan.

Malangnya, kebanyakan doktor akan memilih untuk rawatan berasaskan dadah pertama, terakhir, dan pada setiap langkah di antara. Jika anak anda hadir dengan gejala ADHD, anda mempunyai alternatif lain seperti berikut:

Latihan Otak

Salah satu cabaran yang orang dengan muka ADHD adalah kesukaran memberi tumpuan otak mereka kepada aktiviti-aktiviti tertentu. Latihan otak menghampiri cabaran ini dengan matlamat untuk mengajar kemahiran ini untuk memberi rawatan ADHD tanpa dadah. Rata-rata, 40 sesi dianggap sebagai kursus rawatan.

Dalam setiap sesi, elektrod yang diletakkan di beberapa tempat di kepala dan peserta jam tangan skrin yang menyediakan maklum balas secara langsung setiap kali perhatian mereka merayau. Sebagai keupayaan mereka untuk menumpukan perhatian bertambah baik, mereka adalah "ganjaran" dengan gambar-gambar cantik, adegan yang lebih menyeronokkan untuk menonton, dan sebagainya. Adalah dipercayai bahawa selepas mereka telah belajar untuk tinggal di negeri ini fokus semasa sesi, mereka boleh membawa kemahiran itu ke dalam persekitaran yang lain.

Pemulihan homeopati

Bagi kebanyakan individu yang ingin mencuba rawatan ADHD tanpa dadah, homeopati adalah salah satu daripada laluan yang diambil. Homeopati adalah satu kaedah rawatan berdasarkan kerja-kerja Samuel Hahnemann berdasarkan kepercayaan bahawa mengambil sangat mencairkan kuantiti herba tertentu yang menyebabkan gejala yang sama pada individu yang sihat boleh membantu badan belajar bagaimana untuk mengatasi penyakit tertentu.

Sesetengah ubat-ubatan homeopati yang direka untuk membantu orang dengan ADHD menumpukan perhatian yang lebih baik, berasa lebih tenang, dan memberi tumpuan dengan lebih berkesan dan untuk tempoh yang lebih lama. Bahan-bahan yang biasa digunakan dalam rawatan ADHD termasuk Verta alb, membakar IOD, dan hyoscaymus dan perlu hadir dalam apa-apa ubat semulajadi anda cuba.

Pilihan Pemakanan

Terdapat beberapa makanan yang diiktiraf sebagai memudaratkan perhatian; gula, kafein, dan coklat boleh menyebabkan ketinggian dalam mudah terganggu dan kekurangan fokus. Jika matlamat anda adalah rawatan ADHD tanpa dadah, maka anda perlu untuk menangani persoalan pemakanan.

Terdapat dua pendekatan untuk rawatan pemakanan; penghapusan dan penyesuaian. Makanan tertentu membantu mengurangkan turun naik gula dalam darah yang boleh menyumbang kepada mudah terganggu dan episod tingkah laku. Sebagai contoh, termasuk protein dalam setiap hidangan dan snek boleh mengurangkan peluang bahawa gula dalam darah akan naik mendadak dan drop sepanjang hari, dengan itu menghasilkan individu yang lebih tenang.

Selain itu, mengeluarkan beberapa makanan yang boleh dikaitkan dengan tidak memberi tumpuan dan hiperaktif, seperti gula, tepung, makanan halus, dan pewarna makanan dan bahan-bahan tiruan telah ditunjukkan untuk membantu juga. Satu dua pendekatan serampang mungkin yang terbaik.

Rekabentuk Pelan Rawatan anda Sendiri

Setiap individu bertindak balas berbeza terhadap rawatan, yang adalah mengapa ia adalah yang terbaik untuk mendekati rawatan ADHD tanpa dadah sebagai satu proses. Mulakan dengan pilihan-pilihan-kurangnya invasif, seperti lozenges homeopati, dan merekodkan apa-apa perubahan yang anda perhatikan. Buat perubahan pemakanan dan melihat di mana mereka membawa. Pertimbangkan pelan tingkah laku baru dan pergi dari sana.

Walaupun anda mungkin tidak akan mendapat hasil yang sama cepat anda melihat dengan ubat, anda akan melihat perubahan yang berlaku secara beransur-ansur. Kelebihannya ialah anda tidak mengalami kesan sampingan yang datang dengan penggunaan dadah dan anda boleh menyesuaikan pelan rawatan yang diperlukan. Yang paling menarik, terdapat laman web besar dalam talian di luar sana yang boleh membimbing dan membantu anda belajar untuk menerima rawatan ADHD tanpa dadah, membuat anda lebih berkuasa dalam penjagaan kesihatan anda sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar