Rabu, 11 November 2015

Keletihan kronik, Sakit, perubahan emosi dan otak Fog - Satu Kehilangan Vitality!

Keletihan kronik, Sakit, perubahan emosi dan otak Fog - Satu Kehilangan Vitality!

Tahun rawatan untuk tiroid yang rendah, tetapi anda masih mempunyai keletihan, sakit dan tidur isu kronik anda, mungkin lebih teruk lagi ?! Sesetengah anggaran sebanyak 1 daripada 7 orang dewasa mengalami gejala hypothyroid. Yang menghairankan, sesetengah melemahkan gejala hypothyroid seperti TIDAK boleh datang dari tiroid yang rendah! Selalunya orang yang mempunyai simptom tiroid yang rendah diberitahu bahawa ujian makmal mereka adalah "normal", dan bahawa tidak ada masalah. Jika anda benar-benar mahu sembuh, ia adalah masa berfikir di luar kotak! Hentikan membiarkan syarikat insurans anda menentukan apa yang ujian dan rawatan yang sesuai untuk anda. Jika anda ingin mendapatkan semula daya hidup dan kesihatan anda - untuk membuat perubahan dalam hidup anda - anda perlu meneroka sumber asal tenaga anda.

Di tengah-tengah sel-sel anda beratus-ratus enjin berdenyut, mitokondria, cranking keluar sejumlah besar tenaga untuk semua yang anda lakukan, mewujudkan kehidupan yang penting! Mereka mengambil kalori daripada makanan anda; memecahkan ia ke bawah dan benar-benar membakar untuk tenaga. Apabila mereka bersenandung bersama-sama, seperti enjin juga ditala, anda mempunyai semua tenaga yang anda perlukan. Apabila mereka tidak bekerja dengan cekap ini kehilangan daya hidup boleh membawa kepada banyak masalah yang sama. Bayangkan kelenjar tiroid anda, otot dan neuron terus datang sedikit pendek kepada tenaga, apa jenis gejala-gejala ini mungkin membawa kepada? Penyelidikan kini menunjukkan bahawa gangguan seperti sakit kronik, fibromyalgia, kemurungan, kebimbangan, keletihan kronik dan juga neurodegeneration melibatkan kekurangan pengeluaran tenaga selular yang optimum dan fungsi tiroid bukan sahaja rendah.

Sel-sel anda menjadi tidak cekap untuk menghasilkan tenaga apabila dilucutkan nutrien yang diperlukan dan bahan api yang betul yang mereka perlukan untuk melakukan kerja mereka. Apabila ini menjadi kronik daripada pilihan pemakanan yang tidak tiroid anda mungkin tidak berfungsi dengan baik, sel-sel otot boleh menjadi sakit, tender dan letih, dan otak menjadi lembap dan tertekan. Apabila anda makan diet yang penuh dengan kalori kosong anda sebenarnya mengurangkan nutrien sel-sel anda perlu berfungsi dengan baik. Lebih merisaukan adalah bahawa bahan kimia dalam alam sekitar kita boleh menyebabkan kecederaan selular. Bahan kimia industri dan racun perosak menyebabkan radikal bebas yang merosakkan yang mengganggu proses tenaga menghasilkan sel-sel anda dan mengurangkan kecergasan anda.

Hormon tiroid yang dimasukkan merangsang metabolisme sel, dan jika tiroid anda tidak berfungsi dengan betul sel-sel badan dan otak anda boleh melambatkan. Walau bagaimanapun jika sel-sel anda adalah rendah pada tenaga, jika tangki gas mereka adalah pada kosong, maka hormon tiroid boleh melakukan sedikit untuk meningkatkan daya hidup. Ia adalah sedikit seperti sebat kuda mati. Ini adalah salah satu sebab mengapa ramai individu yang telah di tahun ubat tiroid masih mempunyai semua tanda-tanda mereka hipotiroidisme: tangan dan kaki sejuk, sensitif kepada cuaca sejuk, kemurungan psikologi, masalah kognitif, kulit kering, bersisik kulit kepala, rambut rapuh, masalah haid , sembelit, perut berkurangan pengeluaran HCl, dan lain-lain pula tiroid anda perlu sendiri sihat yang terdiri daripada sel-sel sihat dengan tenaga yang mencukupi untuk berfungsi dengan baik dan menghasilkan tahap yang mencukupi tiroksin.

Bagaimanakah seseorang boleh pergi tentang mendiagnosis dan merawat ini kehilangan daya hidup sel? Anda perlu berfikir di luar kotak "standard penjagaan" berdasarkan syarikat-syarikat insurans anda telunjuk. Dengan pendekatan ini, anda boleh menggunakan ujian makmal fungsi tertentu, seperti metabolik yang komprehensif dan profil darah tiroid, metabolik kencing profil asid organik, panel tekanan oksidatif, asid amino plasma dan penting profil asid lemak. Ini adalah ujian yang saya menggunakan dalam amalan saya untuk menentukan dengan lebih tepat punca asas pelbagai jenis gangguan: hipotiroidisme, keletihan kronik, fibromyalgia, dan kemurungan dengan autisme dan ADHD. Dengan menggunakan program 3R saya, tanggalkan / Simpan semula dan Pembaikan, kita boleh mengenal pasti dan menghapuskan faktor-faktor yang menyebabkan disfungsi selular, kemudian mengembalikan tahap nutrien yang diperlukan berdasarkan keperluan khusus metabolisme anda dan membaiki kerosakan sel. Dengan pendekatan ini, kebanyakan pesakit dapat kembali kepada kehidupan penuh tanpa keletihan yang kronik, sakit, kemurungan dan gejala banyak hipotiroidisme.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar