Rabu, 11 November 2015

Belladonna - Membongkar Penyembuhan Sifat Of The Herb (Bahagian 2)

Belladonna - Membongkar Penyembuhan Sifat Of The Herb (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan belladonna atau nightshade maut. Sebelum menggunakan herba ini, anda pasti perlu berbincang dengan doktor anda. Anda tegas harus mematuhi dos yang dinyatakan kerana herba ini adalah beracun.

Ubat Belladonna digunakan sebagai ubat antispasmodic dan ubat tahan sakit.
Berwarna, ekstrak dan alkaloid Atropine sulfat dihasilkan industri. The Atropine sulphate termasuk dalam pelbagai ubat majmuk. Atropine digunakan untuk meluaskan murid, meningkatkan tekanan dalaman di mata, merawat iridocyclitis dan di mata pemeriksaan. Orang yang mengalami glaukoma tidak boleh menggunakan herba dan ubat-ubat itu. Atropine sulfat digunakan untuk meningkatkan kadar jantung dalam kes jantung yang perlahan dan infarksi miokardium.
Apabila berurusan dengan herba, anda perlu berhati-hati - anda tidak perlu menyentuh mata, mulut dan muka. Sudah pasti basuh tangan anda apabila anda telah selesai berurusan dengannya. Belladonna madu beracun, juga. Ia sudah cukup untuk grownup untuk makan 10 buah (anak - 5-7 buah) untuk hasil maut. Dalam kes keracunan, anda perlu menyebabkan muntah-muntah, mencuci perut, pengambilan diaktifkan arang, minum teh kuat atau merebus tepu dengan tannin.
Herba ini berasal dari Eropah Tengah, Eropah Selatan, Crimea dan Caucasus. Ia boleh ditemui tumbuh di tanah kapur dalam hutan gunung sehingga 1000 meter di atas paras laut, dan juga, di tepi jalan dan sungai berhampiran. Tumbuhan ini ditanam secara meluas di seluruh dunia, termasuk Eropah, Asia Kecil, Afrika Utara dan Amerika Utara.

Tops dipotong pada akhir tumbuh-tumbuhan yang digunakan untuk perindustrian mendapatkan alkaloid. Belladonna termasuk dalam banyak ubat-ubatan homeopati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar