Rabu, 11 November 2015

Menemui Reiki Melalui Buku Reiki Published

Menemui Reiki Melalui Buku Reiki Published

Reiki adalah satu amalan penyembuhan tenaga kehidupan yang telah didokumenkan dalam buku Reiki sejak permulaan ke atas lima ribu tahun yang lalu. Artikel ini tidak bermaksud untuk mencadangkan atau menyokong apa-apa maklumat yang boleh didapati dari mana-mana buku yang disebut. Ini adalah semata-mata bertujuan untuk menjadi platform digunakan untuk membantu dengan carian dalam talian anda untuk membuka kunci untuk diri sendiri rahsia Reiki.

Yang bertarikh Reiki kitab itu ditulis oleh Lao Tzu di 600 SM. Buku ini telah diterjemahkan ke dalam pelbagai bahasa, termasuk bahasa Inggeris. Buku ini adalah gambaran kepada penemuan asal Reiki, dan hubungan antara alam roh dan keadaan fizikal dan mental kita kesihatan. Nama buku ini adalah Tao Te Ching, dan ia banyak berdasarkan pandangan Cina Reiki purba. Buku ini menggariskan jalan pemahaman sendiri melalui cahaya.

Sebuah buku yang ditulis oleh seorang Reiki Master Jepun kemudiannya diterjemahkan ke dalam bahasa Inggeris. Kaedah Reiki Modern untuk Penyembuhan ditulis oleh Hiroshi Doi, Jepun. Buku ini adalah berdasarkan kepada pengaruh Jepun kepercayaan Reiki. Selain meliputi beberapa amalan Reiki paling asas, ia juga mengkaji rahsia sejarah Reiki, termasuk '-awakener semula,' legenda Dr Usui.

Terdapat buku-buku lain yang ditulis berdasarkan persepsi rakyat terhadap Reiki. Dalam buku-buku ini, Reiki dianggap sebagai satu amalan penyembuhan dilaraskan. Agak berbanding dengan penyembuhan oleh penyihir-doktor, buku-buku ini menjadi panduan pengguna hanya digariskan kepada individu yang mungkin atau mungkin tidak mempunyai pengetahuan tentang maklumat lanjut intim Reiki.

Salah satu jenis buku ialah buku bertajuk, Reiki untuk Penyakit Biasa: Satu Panduan Praktikal untuk penyembuhan. Ia ditulis oleh Mari Hall. Seperti yang dicadangkan dalam perenggan terakhir, buku ini menawarkan pelbagai kaedah penyembuhan untuk penyakit rawak yang berkaitan dengan kehidupan setiap hari. Antara penyakit ini termasuk masalah gastrousus, alahan, sakit otot, dan pelbagai masalah kulit seperti jerawat. Buku ini mengandungi garis kasar Reiki dan kepercayaan-kepercayaan yang menyokong kuasa penyembuhan.

Satu lagi buku yang serupa dalam alam semula jadi adalah dengan Diane Stein. Namanya ialah: Essential Reiki. Panduan Lengkap kepada Healing Seni Purba. Buku ini meliputi beberapa maklumat yang luas untuk Reiki, dan juga menyediakan maklumat yang mencukupi mengenai amalan untuk penyakit tertentu penyembuhan.

Buku-buku lain yang telah diilhamkan oleh Reiki adalah berdasarkan kepada asas-asas konsep Reiki, tetapi tidak semestinya berwawasan untuk Reiki itu sendiri.

Satu buku dipanggil Multidimensional Hitchhikers Panduan Perpaduan Kesedaran. Buku ini ditulis oleh Clive Hetherington dan menunjuki pembaca melalui pelbagai peringkat kesedaran rohani dan pemahaman Undang-undang Universal.

Terdapat banyak kerja-kerja kesusasteraan yang meliputi pelbagai aspek Reiki. Memahami bahawa setiap bahagian daripada Penerangan sastera adalah tertakluk kepada pengaruh budaya yang menyebabkan tafsiran yang sedikit berbeza-beza Reiki dan unsur-unsurnya. Kuasa penyembuhan Reiki, hanya benar-benar ditakrifkan oleh mereka yang menyambung pada platform rohani diperoleh dengan Reiki pencerahan. Pelbagai buku Reiki boleh didapati dalam talian, dan juga lebih banyak maklumat mengenai penulis dan faktor yang mempengaruhi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar