Rabu, 11 November 2015

Kehilangan Pemulihan Selera - Kebanyakan Rawatan Anorexia Berkesan

Kehilangan Pemulihan Selera - Kebanyakan Rawatan Anorexia Berkesan

Hilang selera makan atau tiada selera makan boleh berlaku kepada mana-mana individu tanpa mengira umur dan jantina mereka. Oleh itu ia paling sering memberi kesan kepada orang tua atau individu yang mempunyai penyakit yang teruk. Anorexia boleh menjadi penyakit yang mengancam nyawa kerana sekali anda telah membangunkan keadaan ini maka anda boleh mempunyai pelbagai masalah kesihatan kerana tubuh anda boleh menjadi lemah daripada biasa. Anda boleh kekurangan zat dan jika ini berlaku, anda boleh menjadi lebih berisiko untuk mengalami pelbagai penyakit dan penyakit yang boleh menyebabkan kematian. Ia juga boleh menyebabkan anda menjadi terlalu nipis bahawa anda tidak boleh telah mampu untuk mempunyai walaupun kerja yang paling ringan atau tugas. Pendek kata, ia juga boleh membuat anda daripada menjana wang yang sangat penting terutamanya jika anda perlu untuk mengekalkan atau menyediakan keperluan keluarga anda.

Jika anda berfikir bahawa ia adalah mungkin untuk anda untuk mengalami keadaan yang sama maka ia adalah penting bahawa anda tahu atau anda mengetahui perkara-perkara yang terbaik mungkin untuk melawan anoreksia atau untuk merawat keadaan sekali anda berfikir bahawa anda mula merasai gejala. Pertama sekali, anda perlu berjumpa doktor dan maka hendaklah dia didiagnosis punca tiada selera makan anda dan sebab anda telah hilang selera anda. Ini adalah kerana hakikat bahawa ada sesuatu yang tidak kena dengan kesihatan atau sistem penghadaman dan sebagainya. Setelah doktor selesai menentukan punca-punca, kecenderungan ini adalah bahawa dia akan menetapkan ubat penting yang boleh membantu anda untuk menghilangkan keadaan kesihatan anda.

Jika anda sedang kini mengambil vitamin, anda perlu memberitahu doktor anda supaya dia boleh memberitahu jika ia sesuai untuk anda. Sebanyak mungkin, anda juga perlu untuk berunding dengan pakar pemakanan dan meminta beberapa nasihat tentang rancangan makan sihat dan menyelerakan dan anda perlu mengambil vitamin dan makanan tambahan yang sesuai untuk anda. Jika badan anda lemah, atau anda berfikir bahawa anda tidak boleh lagi mampu untuk berjoging dan menjalankan pelbagai latihan sekurang-kurangnya anda boleh mempunyai berjalan kaki sangat santai di luar rumah atau di taman terdekat awal pagi sebelum anda bersarapan anda. Melakukannya secara berterusan sehingga anda mengatasi tiada selera makan. Ingat bahawa perkara yang paling penting untuk mengatasi keadaan ini adalah untuk meletakkan minda anda ke atas perkara-perkara. Kadang-kadang hilang selera makan hanya dalam minda individu. Berharap artikel ini membincangkan beberapa isu-isu penting yang berkaitan dengan hilang selera makan atau tiada selera makan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar