Rabu, 11 November 2015

Resipi buatan sendiri untuk Mencegah Sembelit

Resipi buatan sendiri untuk Mencegah Sembelit

Cari barangan lain yang berkaitan dengan Rawatan rumah untuk mengelakkan sembelit dalam seksyen Kesihatan.

Sembelit adalah kejahatan yang biasa kerana orang telah menjadi lebih aktif (tiada senaman) dan makan makanan yang rendah serat. Walau bagaimanapun, sering mengalami sembelit, juga, dalam situasi tertentu seperti apabila bermusafir atau apabila orang itu adalah masa yang tertekan.

Tekanan meningkatkan sembelit biasa semasa mengandung atau bercuti oleh perubahan dalam tabiat makan.

Ia adalah penting untuk mengetahui bahawa sembelit juga boleh menjadi tanda-tanda penyakit atau keadaan seperti masalah tiroid, pundi hempedu, menopaus dan lain-lain, rujuk kepada doktor jika masalah ini berterusan dari masa ke masa.

Biji Rami
Biji flaks mempunyai julap yang sangat baik dan ciri-ciri anti-radang. Meletakkan dua sudu makan biji rami dalam secawan air panas dan dibiarkan selama 12 jam untuk perap. Sekali masa ini, ia meningkatkan rasa dengan lemon sedikit atau madu. Kami mengesyorkan mengambilnya selepas makan tengah hari dan sebelum tidur pada waktu malam.

Tomato jem buatan sendiri
Cuci dan mengupas sekilo tomato, ketulan dan membuang semua benih. Bawa keping dan jus mereka dalam periuk dan masak sehingga mendidih. Tambah gula dan biarkan ia panas selama 45 minit kacau selalu. Biarkan sejuk dan pek dalam balang kaca. Mengambil sekurang sarapan pagi.

Pir, kacang, prun dan buah ara untuk mengelakkan sembelit
Makanan ini mempunyai serat yang menjadi seperti gel dalam usus dan melembutkan sisa. Memasukkan mereka dalam diet harian anda. Pastikan anda minum air yang mencukupi.

Minyak zaitun dan lemon
Setiap pagi sebelum sarapan pagi untuk secawan air panas bercampur baur dengan jus limau satu dan satu sudu minyak zaitun. Kami membantu terus bergerak usus.

Papaya untuk Sembelit
Buah-buahan adalah sangat berkesan untuk melegakan sembelit, makan betik mentah setiap hari sebaik-baiknya pada waktu pagi.

Air suam
Minum segelas air suam dengan jus limau dan setengah sudu teh garam. Ini akan membantu merangsang usus.

Jus untuk menamatkan sembelit

A jus buatan sendiri
Mengekstrak jus daripada 2 oren dan lobak merah dan kemudian campuran. Mengeluarkan benih dari tiga prun dan menambah campuran.

Jus lemon dengan minyak
Picit separuh limau dan menambah dua sudu makan minyak zaitun. Ambil campuran ini berpuasa selama sembilan hari.

Anticonstipation jagung
Satu makanan yang baik untuk memerangi sembelit jagung. Anda boleh mengambil salad jagung semula jadi, tetapi juga makan jagung untuk hartanah sembelit. Jagung kaya dengan serat seperti sayur-sayuran dan buah-buahan yang memihak laluan makanan melalui usus.

Remedy rumah Aloe Vera
Ambil setiap hari beberapa sudu pulpa lidah buaya dicampur dengan madu.

Urut untuk Menghilangkan Sembelit
Sapu perut dengan minyak zaitun dalam gerakan membulat, berikutan arah jam. Saya juga membuat tuam daun bayam dan minyak untuk tahun itu.

Rooibos Tea
Ini teh yang lazat juga sangat baik untuk sembelit.

Prun untuk sembelit
Rendam enam prun dalam segelas air sepanjang malam dan makan pada waktu pagi.

Madu
Minum segelas air suam dengan madu sebelum tidur dan satu lagi air sejuk dengan madu dalam perut kosong.

Membantu dalam tandas
Apabila anda duduk di atas tandas kaki di atas bangku supaya lutut adalah lebih tinggi daripada pelvis. Kedudukan lain adalah untuk membantu pemindahan sambil duduk selekoh ke kanan.

Teh Malva
Mengambil penyerapan puasa bunga raya dicairkan dalam segelas air suam.

Nasihat terakhir untuk menguruskan sembelit

Terdapat tiga langkah asas yang perlu diambil untuk mengelakkan masalah ini.

Masukkan lebih banyak serat dalam diet anda. Meningkatkan pengambilan sayur-sayuran, bijirin penuh, buah-buahan kering, buah-buahan dan sayur-sayuran semula jadi bagi semua jenis. (Bermula dengan roti).

Minum sekurang-kurangnya lapan gelas air atau jus setiap hari.

Bersenam secara tetap
Ini ditambah pula dengan tabiat tenang seperti makan, memberi perhatian kepada keperluan untuk pergi ke bilik air dan mengambil tabiat mudah untuk membiasakan badan dan mencegah kecederaan, meningkatkan dengan ketara kualiti hidup untuk mereka yang mengalami gangguan ini.

Ingatlah bahawa gaya hidup tidak aktif, diet rendah serat dan kaya dengan gula dan lemak akan mengakibatkan buasir sembelit lebih selamat dan mungkin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar