Kamis, 12 November 2015

Manfaat Penjagaan Chiropractic untuk Melegakan Subluxations

Manfaat Penjagaan Chiropractic untuk Melegakan Subluxations

Doktor kiropraktik menggunakan "subluxation" istilah untuk merujuk kepada terkehel tulang belakang yang sering menyebabkan kehilangan fungsi. Kehelan menentukan di mana chiropractor adalah untuk melaksanakan manipulasi tulang belakang. Perubatan, dislokasi digambarkan sebagai Pemotongan separa permukaan artikular bersama-kanak. Kiropraktor menambah penerangan ini dengan mendefinisikan ia sebagai perubahan fisiologi dan biomekanik kepada dinamik struktur bersebelahan yang boleh mengakibatkan gangguan saraf.

Subluxations dilihat sebagai satu proses yang bertentangan dengan keadaan statik yang akan melalui pelbagai peringkat pengubahsuaian tisu. Peringkat-peringkat mungkin termasuk kesesakan, kesesakan, edema, pendarahan kecil yang berlaku, fibrosis, atrofi, dan ketegaran.

Peranan Manipulasi tulang belakang
Matlamat rawatan kiropraktik dalam rawatan subluxations adalah untuk mengurangkan mereka supaya fungsi saraf dan pelbagai gerakan dipertingkatkan atau dipulihkan. Dalam usaha untuk mencapai ini, doktor kiropraktik menyesuaikan tulang belakang, yang bertujuan untuk membetulkan keabnormalan yang menyebabkan fungsi yang terjejas. Kaedah ini juga dikenali sebagai manipulasi tulang belakang. Ia adalah rawatan biasa untuk pesakit yang mengalami sakit belakang yang rendah, dan juga syarat-syarat lain.

Dalam kebanyakan kes, pelarasan kiropraktik dilakukan secara manual terdiri daripada teras-halaju tinggi yang melepaskan tekanan bersama. Sesetengah pesakit mengalami ketidakselesaan ringan selepas pelarasan, tetapi ini biasanya hilang selepas jumlah yang singkat masa.

Bukti menunjukkan bahawa pelarasan kiropraktik secara positif memberi kesan kepada sistem saraf motor, deria, dan bersimpati. Kesan deria dan motor termasuk toleransi yang meningkat sakit kulit, kurang ketegangan otot dan lebih toleransi kepada kesakitan, dan juga pengurangan kesakitan keseluruhan. Kesan ke atas sistem saraf simpatetik termasuk: lebih aliran darah dan mengurangkan tekanan darah.

Manipulasi, atau pelarasan, teknik yang digunakan oleh ahli tulang berbeza-beza berkenaan dengan keperluan individu pesakit Manipulasi tulang belakang telah digambarkan sebagai "seni" untuk alasan bahawa ahli tulang mesti sangat mahir untuk melaksanakan mereka. Serta permohonan sebenar pelarasan, ia adalah sama penting untuk chiropractor untuk mengetahui apabila untuk menahan diri daripada melaksanakan mereka. Doktor kiropraktik menjalani latihan yang ketat untuk menimba ilmu yang sepatutnya bagi teknik-teknik yang tepat dan permohonan pelarasan tulang belakang dalam rawatan subluxations.

Bilangan sebenar rawatan yang diperlukan untuk subluxations pilihan dari pesakit kepada pesakit. Pelan rawatan mengambil kira pelbagai faktor, seperti tahap kecederaan, faktor-faktor risiko seperti kebimbangan dan kemurungan, kekurangan pemakanan, dan banyak lagi. Rawatan khas untuk terseliuh lumbar jatuh antara empat hingga enam minggu dengan syarat ia bukan kes rumit diburukkan lagi oleh faktor-faktor tambahan.

Kajian menunjukkan bahawa manipulasi tulang belakang menyediakan pelbagai manfaat. Ia termasuk:

Peningkatan fungsi dan mengurangkan gejala sakit belakang yang rendah
Pengurangan sakit belakang kronik dan peningkatan fungsi
Mengiringi kardiovaskular dan mengukuhkan latihan untuk regimen rawatan wad terus off berulangnya sakit belakang
Pengurangan sakit kaki dan sciatica
Dalam kes-kes tertentu, seperti yang terdapat pesakit ditimpa sciatica, pengimejan diagnostik dalam bentuk MRI, X-ray, dan / atau imbasan CT mungkin akan disyorkan. Ini adalah kaedah yang berguna untuk mengetahui sama ada terdapat keadaan yang lebih serius (jangkitan dan tumor, sebagai contoh). Pengimejan diagnostik juga boleh menjadi berguna untuk pesakit yang mempunyai gejala yang lebih teruk, dan bagi mereka yang tidak bertindak balas selepas tempoh rawatan biasa.

Penjagaan pencegahan
Anda juga boleh memainkan peranan anda untuk menjaga kesihatan tulang belakang anda dengan mengikuti beberapa petua. Ia termasuk:

Bersenam secara tetap. Ini tidak perlu membayangkan senaman berat. Berjalan tiga kali seminggu boleh menjadi sangat bermanfaat untuk kesihatan tulang belakang anda.
Tidak merokok
Menonton postur anda
Mengekalkan berat badan yang sihat dan diet
Memberi perhatian kepada mekanik badan apabila mengangkat berat
Kekal aktif
Pilihan tempat penjagaan kiropraktik menyediakan bukan pembedahan, bebas dadah rawatan. Tujuan rawatan kiropraktik adalah untuk meningkatkan dan memulihkan pergerakan tulang belakang, menggalakkan fungsi normal pada masa yang sama bahawa ia menangani kesakitan dan keradangan. Kaedah tambahan yang digunakan oleh doktor kiropraktik boleh termasuk penggunaan terapi ais / haba, latihan pemulihan, pemakanan, dan nasihat gaya hidup. Untuk maklumat lanjut mengenai subluxations dan penggunaan manipulasi tulang belakang, hubungi doktor anda kiropraktik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar