Kamis, 12 November 2015

Pemulihan Semulajadi Untuk Selsema: Meningkatkan Kekebalan anda

Pemulihan Semulajadi Untuk Selsema: Meningkatkan Kekebalan anda

Meningkatkan sistem imun anda sebelum musim sejuk dan selesema akan mempunyai anda bersedia dan serba lengkap. Sistem imun membantu melindungi tubuh daripada serangan benda asing yang tidak diingini - peranannya amat penting semasa musim sejuk. Ikuti ubat semula jadi untuk meningkatkan pertahanan anda dan meraikan cuti tanpa sejuk atau selesema tahun ini:

1. Vitamin A dan C adalah antioksidan kuat yang menggalakkan fungsi imun, memastikan sel-sel imun boleh melakukan kerja mereka dengan baik. Buah-buahan dan sayur-sayuran adalah sumber yang sangat baik dari kedua-dua vitamin, sambil menyediakan vitamin tambahan, mineral, dan fitokimia yang menyumbang kepada kesihatan yang baik dan membantu mencegah penyakit. Juga cuba serbuk minuman Vitamin C Emergen-C, tablet kunyah, atau pil tradisional.

2. Mengurangkan tekanan dan ketawa. Mereka yang mengambil masa untuk membuat penginapan anda keutamaan secara tetap boleh berehat lebih baik dan menjauhkan diri penyakit yang lebih berkesan. Mandi, dapatkan urutan, bermeditasi, atau mengambil cuti sehari dan melakukan apa-apa! Tingkatkan protein IgA anda dengan tekanan yang kurang dan lebih ketawa - juga membantu sistem imun anda menjalankan tugasnya.

3. Minum air yang banyak. Hidrat diri anda sekurang-kurangnya enam gelas 8-auns air ditapis setiap hari. Air membantu mengusir toksin dari tisu anda dan juga boleh membuat anda terhidrat juga. Sistem imun memerlukan air untuk mengekalkan membran mukus penting berfungsi, sehingga dapat menangkap selesema dan flus dan melupuskan mereka sebelum kita jatuh sakit. Begitu juga, pergi mudah pada alkohol dan kafein.

4. Bersenam secara tetap. Walaupun senaman yang terlalu banyak sebenarnya boleh tekanan badan, 30 minit senaman 3-5 kali seminggu adalah sesuai bagi sebahagian besar. Walaupun yang pantas 45 minit berjalan kaki boleh membantu: "The exercisers [45 minit berjalan 5x mingguan] meningkatkan fungsi imun dan mengalami hanya separuh banyak hari dengan gejala sejuk," melaporkan Appalachian State University.

5. Kurangkan gula dan gula-gula. Secara ringkas, gula suapan "buruk" sel-sel dalam badan anda seperti tumor, virus dan bakteria. "Sel Sebagai sejuk mati, mereka melepaskan bahan kimia yang menarik neutrofil ... untuk menelan dan mencerna mikroorganisma menyerang. Tetapi neutrofil menjadi lesu jika anda telah memakan gula-gula," kata Dr. Joseph Pizzorno.

6. Dapatkan tidur yang cukup. Badan adalah nafas baru dan sistem imun menjana semula dirinya semasa tidur. Anda memerlukan sekurang-kurangnya enam hingga lapan jam tidur setiap malam. Tidur miskin kronik boleh membuat anda sangat terdedah kepada selesema, flus, dan penyakit-penyakit yang tidak menyenangkan lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar