Rabu, 11 November 2015

Red Raspberry - Membongkar Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 1)

Red Raspberry - Membongkar Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 1)

Raspberry merah adalah dua tahun sekali dengan batang yang semakin meningkat kepada ketinggian 2 meter. Pucuk baru hijau dan berduri. Pada tahun kedua, mereka menjadi berkayu. Herba ini mempunyai batang bawah sujud. Bunga putih disusun dalam kepala bunga berbentuk seperti tangkai atau perisai. Bunga herba pada bulan Jun dan Julai. Mempunyai buah yang beri merah ungu, yang tumbuh masak pada bulan Julai dan Ogos. Raspberry adalah tumbuhan madu yang besar dan berharga.

Raspberry merah boleh didapati di hutan penebangan kawasan, semak dan tempat-tempat dengan tanah yang kaya dengan humus. Anda perlu mengumpul daun dan buah-benar masak apabila ia adalah mudah untuk memisahkan mereka dari bekas itu. Anda perlu memilih buah-buahan sahaja rosak oleh tiada kutu. Buah-buahan perlu diambil semasa cuaca kering di pagi dan petang ketika tidak ada embun. Ia adalah disebabkan oleh hakikat bahawa buah-buahan dapat dikekalkan untuk masa yang lebih lama itu. Pastikan anda menyemak sama ada mereka tidak diperah dan Juiced hingga saat anda menggunakan atau mengeringkannya.

Buah raspberry merah mengandungi 1,36-3,7 peratus asid organik, asid askorbik, pectins, karotena, vitamin B1, vitamin B2, vitamin PP, flavonoid, 3,6-3,7 peratus gula, asid salisilik, glikosida, tannin, bahan-bahan mineral (seperti, kalium, kalsium, besi), unsur-unsur mikro (mangan, zink, aluminium) dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif. Buah-buahan mengandungi jumlah aluminium berbanding dengan unsur-unsur mikro yang lain meningkat. Daun, seterusnya mereka, kaya dengan asid askorbik (sehingga 300 mg%), fragarine, karotena, flavonoid, phenyl karbol, lactone, polypeptides, tanin, bahan-bahan mineral dan bahan-bahan biologi aktif.
Herba ini mempunyai ciri-ciri perspiratory dan anti-radang. Ia terbukti dapat meningkatkan metabolisme.
Bahan-bahan biologi aktif herba ini mengandungi merangsang berpeluh, mengurangkan suhu, memudahkan pergerakan organ-organ pencernaan, menghilangkan dahaga dan meningkatkan rasa dadah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar