Rabu, 11 November 2015

Birch - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 3)

Birch - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 3)

Artikel ini mendedahkan sifat-sifat penyembuhan birch dan cara-cara untuk menggunakannya apabila berurusan dengan pelbagai masalah kesihatan.

Birch berwarna boleh digunakan untuk berurusan dengan artritis. Selain itu, anda perlu minum setengah gelas merebus yang dibuat tunas dan daun birch 3 kali sehari.
Berwarna diperbuat daripada tunas birch boleh digunakan secara luaran untuk menguatkan akar rambut anda. Di samping itu, ia digunakan untuk berurusan dengan rambut berminyak dan kulit kepala. Hanya sapu kulit dengannya. Campurkan berwarna dengan air dan digunakan untuk memampatkan untuk merawat ekzema akut dan kronik, luka, hakisan kulit, luka baring dan menunaikan bernanah dari luka.
Anda perlu minum segelas jus birch baru 2-3 kali sehari sebagai ringan tonik, bergerak hempedu, diuretik dan ubat ekspektoran dalam kes anemia, penyakit paru-paru, bronkitis, batuk kering, neurosis, penyakit kuning, penyakit buah pinggang, gout, penyakit kulit, urolith, penyakit sendi, ekzema, aterosklerosis dan sejuk.
Arang diaktifkan dihasilkan daripada kayu birch. Ia digunakan sebagai penyerap dalam kes cirit-birit, kembung perut (pengumpulan gas di dalam perut), keracunan, dan penyakit gastrousus dengan kepekatan peningkatan asid dalam jus gastrik, proses penapaian, kembung perut dan cirit-birit. Arang boleh digunakan untuk membersihkan air, juga.
Kulit kayu birch digunakan untuk berurusan dengan malaria, edema, gout, mendidih, Furuncle dan bernanah. Ia terbukti untuk membasmi dan menyembuhkan luka dalam kes kudis dan penyakit kulat.
Wanita hamil harus mengelak daripada menggunakan tunas birch dan remedi mereka.
Akar Birch dan daun digunakan untuk tekstil warna kepada warna hijau. Daun dan kulit memberikan tona kuning kuning dan keperangan bergantung pedas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar