Rabu, 11 November 2015

Common Tansy - Cari The Healing Sifat Of The Herb (Bahagian 2)

Common Tansy - Cari The Healing Sifat Of The Herb (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan tansy biasa. Di samping itu, ia memberi gambaran tentang sifat-sifat penyembuhan balsam herba. Puncak herba Balsam digunakan bukan sahaja dalam makanan sebagai rempah, tetapi juga untuk tujuan perubatan. Herba ini adalah saka dengan bunga kuning disusun dalam hal berkembang komposit dengan diameter purata 5 milimeter. Bunga herba pada bulan Ogos dan September. Apabila mengumpul herba keembong herba, anda perlu mengurangkan sehingga 30 sentimeter puncak panjang.

Herba ini mempunyai kualiti yang antispasmodic, anti-radang dan ubat cacing.
Merebus atau serbuk yang diperbuat daripada bunga tansy biasa digunakan untuk merawat penyakit hati dan menghilangkan cacing usus. Di samping itu, merebus terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan penyakit saraf, epilepsi, migrain, gout, penyakit sendi, radang perut dan kembung perut (pengumpulan gas di dalam perut). Serbuk boleh digunakan untuk menghilangkan kutu. Dalam usaha untuk membuat merebus, anda perlu tanamkan satu sudu bunga dengan segelas air mendidih dan biarkan berwarna untuk minuman selama 2-3 jam. Selepas itu, tuang dan mengambil sudu merebus 3-4 kali sehari 20 minit sebelum makan.
Tansy biasa adalah herba beracun. Oleh itu, anda perlu menggunakan bunga dan puncak dengan berhati-hati. Anda tegas harus mematuhi dos yang ditunjukkan dan cara untuk menggunakannya. Anda tidak boleh menggunakan herba ini untuk masa yang lama. Berlebihan padanya mungkin menyebabkan muntah-muntah dan cirit-birit. Wanita hamil harus mengelak daripada menggunakan loji dan ubat-ubat yang amat besar.
Puncak Balsam herba mengandungi minyak pati, flavonoid, tanin, bahan resin dan bahan-bahan biologi aktif. Mereka perlu digunakan seperti bunga tansy biasa dan puncak. Di samping itu, ubat-ubatan yang diperbuat daripada puncak herba balsem boleh digunakan untuk merangsang selera makan dan rembesan organ-organ pencernaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar