Rabu, 11 November 2015

Kenapa Saya Mempunyai Gas berlebihan dalam perut saya?

Kenapa Saya Mempunyai Gas berlebihan dalam perut saya?

Terdapat banyak sebab-sebab anda mungkin mengalami serangan gas. Bagi satu perkara, ia adalah satu fungsi semulajadi usus anda, dan ia tidak memerlukan satu lagi sebab untuk menyerang anda. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa perkara yang boleh anda lakukan yang akan membuat serangan lebih mungkin.

Minuman berbuih, seperti bir, minuman berkarbonat dan juga champagne akan memperkenalkan gelembung untuk perut anda. Mereka perlu keluar dalam satu arah atau yang lain, jadi anda akan sama ada sendawa atau "pass angin."

Makan laju boleh menjadi besar untuk mendapatkan anda kembali di tempat kerja yang cepat, tetapi kira-kira setengah jam kemudian, anda akan mula membayar untuk itu. Gula getah yang tidak betul adalah sebahagian daripada masalah, walaupun apa yang anda makan juga boleh memainkan peranan. Makanan seperti kacang akan meningkatkan peluang anda untuk rasa malu.

Kesukaran lain datang dari menelan udara. Minuman botol yang berguna, dan mempunyai penutup yang boleh mengurangkan peluang tumpahan, tetapi mereka juga memperkenalkan udara ke dalam perut anda. Seperti minuman, udara yang mempunyai untuk pergi ke suatu tempat.

Jadi, apa yang boleh anda lakukan apabila anda mempunyai masalah ini? Sebenarnya terdapat beberapa ubat yang boleh menjadi berguna. Sebahagian daripada mereka mungkin dalam rak rempah anda sekarang.

Jemuju: Semua ahli keluarga lobak merah mempunyai kuasa yg mengeluarkan udara. Itulah salah satu sebab pasli biasanya hiasan di atas pinggan. Walau bagaimanapun, jemuju seolah-olah mempunyai kesan yang terbaik. Jika anda baru keluar, cari ahli keluarga yang lain; jintan putih, jintan manis, Adas dan Dill semua membantu.

Chamomile: Selain membantu anda tidur, bunga lembut ini juga boleh mengurangkan masalah gas dalam perut anda. Ia boleh membuat anda mengantuk, jadi berhati-hati jika anda memandu atau menggunakan jentera berat.

Hop: Saya tertanya-tanya jika ini telah ditambah kepada bir untuk rasa atau mungkin untuk membantu menghentikan masalah gelembung menyebabkan. Seperti chamomile, walau bagaimanapun, ia boleh menyebabkan mengantuk.

Sage: Bukan sahaja bijaksana mempunyai kesan ke atas pengeluaran gas, ia juga boleh melegakan perut cepat marah. Jika anda menyusu badan, bagaimanapun, tidak menggunakan bijaksana dalam apa-apa tetapi jumlah makanan. Herba menggunakannya untuk membantu menghentikan aliran susu pada susu masa.

Valerian: Walaupun ia tidak akan menjadi pilihan ideal saya, tidur yang mendorong kualiti tumbuhan ini busuk dapat menyelesaikan keberanian. Jangan memandu atau mengendalikan jentera berat selepas mengambil valerian, kerana ia boleh meletakkan anda tidur.

Ia sentiasa idea yang baik untuk menyemak dengan doktor atau ahli farmasi sebelum menggunakan ubat-ubat herba. Hal ini terutama berlaku jika anda mempunyai keadaan perubatan atau anda mengambil ubat-ubatan. Sesetengah herba akan berinteraksi dengan ubat-ubatan, dan ia boleh menyebabkan anda banyak bahaya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar