Rabu, 11 November 2015

Field Rest-Harrow - Membongkar Penyembuhan The Sifat Of The Herb

Field Rest-Harrow - Membongkar Penyembuhan The Sifat Of The Herb

Bidang lain-garu adalah saka dengan batang yang semakin meningkat untuk ketinggian 30-60 sentimeter. Batang dilindungi dengan rambut dan kelenjar. Bunga cerah boleh dilihat dari bulan Jun hingga Ogos. Buah-buahan yang buah dilindungi dengan bulu. Buah mengandungi 2-4 biji. Aroma pod yang jahat sama dengan bug.

Herba ini boleh didapati di padang rumput kering, padang, di tepi jalan, di tepi sungai dan bukit pasir. Ia tumbuh di liat, kapur dan tanah berpasir. Anda perlu mengumpul akar herba selepas kemekaran, tetapi sebelum bahagian-bahagian di atas tanah menjadi layu. Anda tidak perlu mendapatkan akar daripada herba baru, yang tidak berbunga lagi. Ia adalah disebabkan oleh akar kecil yang mereka ada.

Akar Field rehat garu mengandungi minyak pati (sehingga 0.2 peratus), glikosida isoflavon, triterpenes, alpha onocerin, peluh glycoside ononid, tanin, bahan resin, bahan-bahan mucilaginous, sehingga 10 peratus daripada bahan-bahan mineral (terutamanya, selenium), dan lain-lain unsur-unsur mikro dan bahan-bahan biologi aktif.
Herba ini mempunyai kesan anti-radang. Di samping itu, ia terbukti untuk merawat sembelit dan menghentikan pendarahan buasir.
Bahan-bahan aktif akar tersebut mengandungi mempunyai tindakan yg melunakkan. Mereka merawat sembelit, menormalkan pergerakan usus, menghentikan pendarahan buasir, mengurangkan ketegangan arteri, meningkatkan contractility jantung, mempercepatkan pembekuan darah, meningkatkan diuresis, melawan keradangan, mencegah kerapuhan kapilari, mengurangkan ketelapan kapilari dan nada sehingga usus anda.
Remedi yang diperbuat daripada bidang lain-garu digunakan sebagai ubat diuretik lembut dalam kes asid urik diatesis, gout, nefritis, radang pundi kencing dan nephrolith. Air rebusan atau infusi perlu dibuat dengan penyebatian 30 gram akar pasir dengan satu liter air. Dalam usaha untuk meningkatkan diuresis, anda perlu menggunakan infusi bukannya merebus. Minum satu keempat segelas ubat 3 kali sehari sebelum makan untuk menormalkan pergerakan usus dan melegakan kesakitan. Berwarna yang dihasilkan industri. Anda perlu mengambil setengah sudu teh atau sudu teh ia 2-3 kali sehari sebelum makan.
Herba ini telah digunakan untuk tujuan perubatan sepanjang sejarah. Ia terbukti menjadi ubat yang baik untuk meningkatkan diuresis dan membersihkan darah dalam kes metabolisme asid urik diganggu, edema, radang buah pinggang, radang pundi kencing, Prostat, membuang air kecil sukar, batu karang, gout, penyakit sendi dan dermatosis kronik. Campurkan satu sudu teh serbuk akar dengan secawan air dan minum campuran 2-3 kali sehari. Anda boleh minum merebus atau infusi, juga.
Pemulihan diperbuat daripada herba ini adalah bertujuan untuk kegunaan luaran, juga. Gosok kawasan yang menyakitkan dengan ekstrak perubatan herba dalam larutan alkohol untuk melegakan sakit sendi dan otot. Tambah merebus air mandian untuk merawat penyakit kulit dan melegakan kesakitan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar