Kamis, 12 November 2015

Melegakan Tanda-tanda Tendonitis Dengan Terapi Chiropractic

Melegakan Tanda-tanda Tendonitis Dengan Terapi Chiropractic

Sama ada ia menjadi siku tenis, lutut pelari, atau lutut pelompat itu, semua syarat-syarat ini menunjukkan tendonitis: a keradangan tisu berserat yang menghubungkan otot ke tulang, menyebabkan sekatan pergerakan dan menyebabkan rasa sakit. Selalunya, atlet (kasual atau tidak) adalah lebih dekat untuk mententeramkan untuk membangunkan tendonitis semata-mata kerana mengambil bahagian didalam mereka dalam aktiviti berulang-ulang. Pengatur cara komputer dan jurutaip juga terdedah kepada pergelangan tangan tendonitis kerana menggunakan keyboard berulang-ulang mereka. Begitu juga, pemain piano juga boleh ditimpa masalah yang sama.

Perubatan tradisional sering bergantung kepada rawatan yang hanya menangani gejala-gejala, seperti suntikan kortison. Walau bagaimanapun, steroid dan anti-inflamasi hanya topeng gejala masalah yang akan kembali masa ini suntikan berhenti. Mereka juga membawa kesan sampingan yang pelbagai. Anti-inflamasi sering menyebabkan perut dan sakit usus. Malah, lebih daripada satu pertiga daripada orang-orang di ubat anti-radang melaporkan sakit gastrousus.

Punca Tendonitis

Dalam kebanyakan kes, tendonitis adalah disebabkan oleh tekanan daripada pergerakan berulang-ulang. Strain juga boleh disebabkan oleh terlalu banyak tekanan diletakkan pada tendon daripada rutin senaman yang tidak betul atau tidak seimbang.
Penuaan. Seperti yang berumur badan, tendon mengeras dan kehilangan keanjalan mereka. Ini bermakna tidak fleksibel bersama.
Kecederaan. Kadang-kadang, tendonitis membangunkan berikut tendon lain atau kecederaan sendi. Dalam kes sedemikian, tendonitis boleh berkembang kerana kecederaan itu tidak sembuh sepenuhnya.
Syarat-syarat lain, seperti artritis reumatoid, boleh menyebabkan tendonitis akibat tekanan yang luar biasa atau tekanan pada tendon.
Kecederaan haba. Kadang-kadang, kecederaan haba boleh membawa tendonitis, memberi kesan kepada tangan, pergelangan tangan, dan kaki. Pendaki gunung dan pejalan kaki kadang-kadang melaporkan kecederaan haba.
Gejala Tendonitis

Sakit apabila tendon adalah di bawah tekanan. Tekanan boleh datang dari angkat berat, bermain tenis, atau apa-apa jenis kerja manual (seperti menaip).
Sekatan pergerakan tanpa rasa sakit.
Kesakitan, bengkak, atau ketegangan di kawasan yang terjejas.
Pergerakan terhad di kawasan yang ditetapkan. Sebagai contoh, seseorang yang mempunyai tendonitis di bicep itu tidak mungkin dapat menggerakkan lengan sepenuhnya.
Sakit di kawasan yang terjejas apabila disentuh atau dipindahkan. Sebagai tendonitis berlangsung, sakit mungkin berlaku tidak bersifat sama ada tendon adalah di bawah tekanan atau tidak. Dalam kes seperti ini, sakit mungkin berlaku akibat daripada kawasan yang sedang hanya disentuh.
A sensasi membakar di sekitar kawasan yang terjejas. Atau, dalam kes-kes yang lebih serius, kawasan yang menjadi bengkak, merah, panas atau "lumpy" akibat pengumpulan cecair dan keradangan.
Rawatan tendonitis

Menghentikan aktiviti yang menyebabkan kesakitan, berehat kawasan yang terjejas untuk sekurang-kurangnya 3 minggu. Selepas tempoh rehat, tendon mungkin akan dapat memulihkan diri sendiri.
Menggerakkan kawasan itu, jika boleh, dengan penyokong gigi.
Sebagai sebahagian daripada latihan pemulihan, lembut regangan dan pengukuhan latihan akan membantu memulihkan pergerakan tendon. Hubungi doktor kiropraktik untuk mendapatkan nasihat yang tepat kepada jenis yang betul latihan untuk melaksanakan. Anda juga akan menerima nasihat pemanasan teknik yang boleh mengurangkan risiko ketegangan otot.
Menggunakan terapi urut. Terapi urut membantu meringankan kesakitan tendonitis dan boleh membantu pemulihan. Doktor kiropraktik anda akan tahu pendekatan urut sesuai untuk keadaan anda.
Sebagai sebahagian daripada, kaya dengan kalsium diet yang sihat untuk kesihatan tulang, pastikan anda makan buah-buahan, sayur-sayuran segar, biji, dan kacang. Bertujuan untuk memasukkan salmon, tauhu, sardin, dan bijirin dalam diet biasa anda. Di samping itu, termasuk secawan yogurt dan lagi segelas rendah lemak atau susu skim boleh menambah miligram berharga untuk pengambilan kalsium harian anda.
Terapi ais. Terapi ais boleh membantu mengurangkan rasa sakit atau mengurangkan bengkak.
Rawatan ultrasound. Penggunaan ultrasound boleh membantu memecahkan tisu parut sekitar tendon, meningkatkan peredaran dan melembutkan kawasan yang terjejas. Ia juga boleh membantu dengan kesakitan.
Hubungi Doktor Chiropractic anda

Doktor kiropraktik adalah pakar-pakar biasa dengan diagnosis dan rawatan tendonitis berlesen. Dengan pendekatan pemulihan yang mencukupi, tendon anda akan bertambah baik atau sama sekali pulih daripada kemerosotan sekarang. Kajian menunjukkan bahawa rawatan kiropraktik adalah salah satu pendekatan terapeutik yang paling berguna untuk pelbagai keadaan. Doktor kiropraktik anda mempunyai alat untuk membantu menangani kesakitan dan ketidakselesaan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar