Rabu, 11 November 2015

Bagaimana Herba Dan Rempah Dalam Almari Dapur Anda Boleh Membantu Membina Sistem Imun Anda

Bagaimana Herba Dan Rempah Dalam Almari Dapur Anda Boleh Membantu Membina Sistem Imun Anda

Penggunaan herba menjadi lebih dan lebih popular dalam kehidupan seharian kita. Ubat-ubat herba ini selalu digunakan sepanjang sejarah manusia tetapi di suatu tempat pada abad ke lapan belas awal kita belajar tentang "dadah" dan orang berhenti menggunakannya. Tetapi sekarang, sekali lagi, kami berpaling kepada herba untuk mengekalkan kami dalam kehidupan seharian kita.

Ramai orang yang mencari untuk ubat semula jadi dan bukannya ubat-ubatan konvensional untuk pelbagai sebab, fakta bahawa mereka telah menjadi jauh lebih mudah didapati, dari teh khas untuk tablet dan kapsul serta berkembang anda sendiri.

Apabila ia datang untuk mengekalkan sistem imun yang kuat, herba adalah penyelesaian yang sempurna kerana mereka adalah sangat bermanfaat, baik dari segi menambah perisa kepada makanan anda dan menggalakkan kesihatan yang baik.

Di sini saya telah memilih 4 herba yang sama untuk membina sistem imun anda.

Ketumbar, Rosemary, lada dan kunyit, yang lebih kemudian mungkin meletakkan di belakang almari anda, anyway.

Cilantro:

Herba ini digunakan sebagai perisa kepada banyak hidangan, terutamanya salsa (minyak tumbuhan ini digunakan sebagai perisa kepada Gin). Rahsia yang tidak diketahui umum bahawa kajian telah mendedahkan bahawa Cilantro boleh membunuh bakteria keracunan makanan.

Para saintis telah mengenal pasti sebatian yang dikenali sebagai dodecenal dalam daun segar dan benih yang membunuh bakteria salmonella berbahaya. Dodecenal telah didapati dua kali lebih berkesan gentamicin, yang adalah ubat yang biasa digunakan antibiotik digunakan untuk melawan salmonella.

Rosemary:

Ini adalah yang tahu herba masakan, yang digunakan untuk stews rasa, daging, sup dan ikan. Rosemary mempunyai satu ciri yang sangat penebusan yang tidak begitu baik tahu dan itu adalah keupayaan yang luar biasa untuk membantu mencegah kanser dan kerosakan kulit yang berkaitan dengan usia. Manfaat lain dari herba ini yang diiktiraf dalam diet kita, but fungsi hati dan ia boleh bertindak sebagai diuretik ringan untuk membantu mengurangkan bengkak.

Pepper:

Lain kali anda berada di luar untuk makan dan pelayan datang bulat dan berkata "Anda ingin sedikit lada" Jawapan adalah "ya, sila" Sebabnya ialah bahawa lada boleh meningkatkan penyerapan pemakanan tambahan dalam badan anda.

Ini adalah disebabkan oleh ramuan bahawa lada mengandungi dipanggil "piperine"

Pencernaan dan yang lebih penting, penyerapan, adalah faktor utama dalam sama ada badan anda juga disuburkan. Apa yang anda makan adalah sangat penting tetapi apa yang badan anda mampu menyerap jauh lebih penting.

Piperine juga telah ditemui untuk meningkatkan tindakan curcumin yang penyelidikan telah dikaitkan dengan mempunyai ciri-ciri anti-kanser.

Kunyit:

A rempah cerah kuning yang begitu popular di makanan India. Rempah ini mempunyai ciri-ciri antioksidan yang membantu melawan penyakit sama seperti aspirin tidak.

Sebagai contoh, Kunyit dianggap bertanggungjawab untuk menghalang keradangan dan kerosakan tisu dalam usus, dan memerangi selesema biasa.

Jadi anda lihat, dengan menggunakan juga beberapa tahu herba dan rempah, anda akan dapat untuk melawan perangkap bagi keadaan kurang sihat dan prospek menyedihkan kursus tanpa henti antibiotik yang sentiasa lebih kuat. Menggunakan herba ini untuk menguatkan sistem imun anda terhadap bakteria dan virus berbahaya. Herba: Strategi bagi kesihatan yang baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar