Rabu, 11 November 2015

Batu Buah Pinggang Semasa Mengandung - Rawatan dan Langkah berjaga-jaga untuk Pertimbangkan

Batu Buah Pinggang Semasa Mengandung - Rawatan dan Langkah berjaga-jaga untuk Pertimbangkan

Wanita hamil yang paling mungkin untuk mengalami batu karang daripada mereka yang tidak hamil. Mereka mempunyai risiko yang tinggi kerana mereka adalah dinasihatkan untuk mengambil lebih banyak kalsium dan beberapa vitamin yang meningkatkan risiko untuk batu karang. Buah pinggang membersihkan darah yang melaluinya termasuk kekotoran dari lebih ubat kaunter dan apa-apa yang melaluinya yang mengandungi kekotoran. Itulah rawatan untuk batu-batu itu adalah dinasihatkan untuk mengurangkan risiko mempunyai jangkitan selanjutnya.

Walaupun batu karang tidak langsung memberi kesan kepada bayi di dalam rahim, rawatan yang diperlukan untuk melindungi ibu dan bayi. Masalahnya mungkin timbul jika jangkitan merebak dan memberi kesan kepada bahagian-bahagian lain badan. Untuk mengambil langkah berjaga-jaga, wanita hamil dinasihatkan untuk menjalani pemeriksaan biasa di hospital atau klinik. Meminta bantuan daripada doktor kepada mereka yang menghidap batu karang adalah cara lain untuk mencegah jangkitan selanjutnya.

Bagi wanita hamil, pilihan adalah terhad kerana janin di dalam kandungannya juga begitu halus seperti buah pinggang. Itulah mengapa ia adalah lebih mudah untuk menyembuhkan dan memberikan ubat preskripsi untuk orang-orang yang tidak hamil. Jika tidak, doktor meletakkan stent ke dalam pundi kencing dari wanita yang hamil untuk membiarkan batu buah pinggang melaluinya jika menyingkirkan batu itu perlu.

Oleh itu, adalah perlu untuk menukar cara hidup kita dan mengelakkan makan makanan yang kaya dengan protein haiwan untuk mengelakkan dari batu. Cuba makan lebih banyak serat makanan yang kaya yang membantu membersihkan badan kita. Juga, elakkan teh yang kuat, kopi, coklat, kacang, cola, dan bayam kerana ia mengandungi oxalate yang menyebabkan pembentukan batu-batu.

Minum lebih banyak cecair daripada biasa juga akan mengurangkan dehidrasi. Dehidrasi adalah kekurangan cecair badan dalam badan. Pengurangan cecair dalam badan boleh menambah risiko mempunyai batu karang. Semasa mengandung, wanita mungkin merasa sakit di badan yang disebabkan oleh tekanan yang ditambah kerana wanita menambah berat badan semasa mengandung. Daripada minum lebih ubat kaunter, jus lemon yang baru diperah boleh membantu melegakan kesakitan dan gejala-gejala lain yang berkaitan.

Batu karang semasa rawatan kehamilan adalah lebih baik daripada menunggu sehingga kanak-kanak itu dilahirkan kerana ini boleh membawa kepada jangkitan pada bahagian-bahagian badan yang lain. Mengelakkan faktor-faktor yang menyumbang kepada pembentukan batu-batu ini dinasihatkan supaya tidak memburukkan lagi keadaan. Terdapat pilihan yang terlalu banyak tersedia untuk dipilih. Jadi mengapa bimbang apabila anda mempunyai pilihan!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar