Rabu, 11 November 2015

Mengapa Insulin Potentiation Terapi (IPT) Untuk Kanser Patut Penyelidikan Lebih

Mengapa Insulin Potentiation Terapi (IPT) Untuk Kanser Patut Penyelidikan Lebih

Dengan tumpuan masyarakat sengit kajian saintifik dan ujian klinikal, nilai kajian kes sering jatuh di pinggir jalan. Begitu juga dengan alternatif rawatan kanser Insulin Potentiation Therapy (IPT); terdapat banyak laporan daripada lebih 65 tahun penggunaan, tetapi beberapa ujian klinikal berstruktur yang telah dijalankan. Bilangan yang besar testimoni individu, yang bertentangan dengan kajian saintifik yang besar, adalah hujah yang kukuh untuk terapi. Ini, mungkin, salah satu daripada halangan terbesar kepada IPT menjadi lebih meluas. Walau bagaimanapun kontroversi IPT berkenaan, ia masih menunjukkan janji yang sebenar, dan patut mendapat lebih banyak penyelidikan dan kajian saintifik.

Mengenai IPT

Penyelidikan telah menunjukkan bahawa insulin boleh meningkatkan keberkesanan sel-sel 'pengambilan glukosa dan, apabila digabungkan dengan ubat-ubatan (seperti kemoterapi), meningkatkan sel-sel' pengambilan ubat-ubatan juga. Ini adalah teori asas di sebalik Insulin Therapy Potentiation (IPT): menggabungkan insulin dengan kemoterapi meningkatkan keberkesanan.

Penyelidikan

Pada tahun 1981, kajian yang disiapkan di George Washington University menunjukkan bahawa kemoterapi ubat methotrexate menjadi lebih berkesan membunuh sel-sel dengan faktor 10,000 apabila digabungkan dengan insulin. Pada tahun 2003, penyelidik Cina mendapati chemosensibility bahawa insulin dipertingkatkan sel kanser ini (kepekaan kepada dadah chemotherapeutic) dengan meningkatkan metabolisme sel-sel kanser. Kedua-dua kajian ini (dan lebih seperti mereka) telah dilakukan ujikaji makmal, ujian bukan klinikal, tetapi keputusan mereka bersetuju bahawa IPT untuk rawatan kanser boleh menjadi topik yang berdaya maju untuk lebih banyak penyelidikan dan ujian klinikal.

Pada tahun 2003, kajian klinikal pertama untuk rawatan kanser dengan IPT telah diterbitkan di Uruguay. Ia menunjukkan hasil klinikal yang lebih baik untuk pesakit kanser payudara maju. Pada tahun 2009, kajian selama tiga tahun Bulgaria menunjukkan bahawa IPT meningkatkan kualiti kehidupan pesakit. Para penyelidik menyatakan bahawa mereka "benar-benar percaya bahawa kaedah yang memberi peluang yang menarik untuk menyelesaikan masalah ini dengan keracunan kemoterapi, untuk meningkatkan keberkesanan rawatan dan kualiti hidup."

Realiti

Malangnya, manakala terdapat beberapa kajian yang menyokong IPT dan saya telah melihat banyak kes di mana ia telah berjaya, lebih banyak kajian perlu disiapkan sebelum ia akan menjadi rawatan kanser arus perdana. Dalam pada itu, ada segelintir doktor di Amerika Syarikat yang disahkan dan dilatih untuk melaksanakan IPT, empat daripada mereka bekerja di Euromed. Sebagai penyelidikan di sebalik IPT mengembang, kami berharap IPT akan menjadi lebih kepada pesakit di Amerika Syarikat dan di seluruh dunia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar