Kamis, 12 November 2015

Kaedah Pencegahan Terhadap Osteoporosis

Kaedah Pencegahan Terhadap Osteoporosis

Tidak lama dahulu, persepsi orang ramai dilihat osteoporosis sebagai penyakit orang tua. Ia adalah perkara biasa untuk mengaitkan osteoporosis dengan wanita yang mempunyai kesukaran berdiri tegak, atau dengan orang-orang yang sentiasa bended alih sebagai hasil yang sedikit bongkok belakang. Persepsi Popular pula, pada masa kini sekitar 20 juta wanita Amerika mengalami gejala osteoporosis. Dan majoriti wanita-wanita tidak menyedari hakikat itu.

Apakah Osteoporosis?
Keadaan kronik yang secara beransur-ansur jalur jauh tulang dari badan, osteoporosis menyebabkan patah tulang belakang, pergelangan tangan dan pinggul. Kesan osteoporosis boleh menjadi sangat merosakkan orang tua, yang membawa kepada hilang upaya, dan mungkin, kematian akibat patah tulang. Angka juga suram, 50% daripada wanita dan lebih 12% lelaki akan bertahan kesan keretakan yang disebabkan oleh osteoporosis pada satu ketika dalam hidup mereka.

Ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk kesilapan gejala osteoporosis dengan artritis, dan ramai orang menunggu sehingga mereka mengalami bengkak sendi atau ketidakselesaan ditanda sebelum mendapat diuji. Sebahagian daripada sebab untuk diagnosis lewat ialah osteoporosis hampir tidak menyakitkan sehingga ke titik di mana keretakan berlaku. Oleh itu, adalah penting untuk menilai keadaan semasa tulang anda, dan belajar tentang langkah-langkah pencegahan untuk menghindari osteoporosis. Dalam usaha untuk memastikan penyakit tulang-menggigit ini di teluk, anda mungkin perlu untuk mengubah suai beberapa aspek gaya hidup anda. Terdapat beberapa tips yang akan membantu mengekalkan tulang yang sihat.

Berikut adalah beberapa nasihat pakar untuk menjadikan tulang yang sihat dan kuat:
Penjagaan perlu diambil dalam pergerakan seperti membongkok atau mengangkat barang berat. Apabila mengangkat objek, ia adalah disyorkan untuk bengkok dari lutut dan tidak pinggang. Selain itu, mereka yang mengalami osteoporosis harus cuba untuk mengelakkan diri daripada hunching sambil berdiri atau duduk.

Buat kalsium pasti termasuk dalam diet biasa anda. Institut Kesihatan membuat cadangan-cadangan berikut: 1,500 mg sehari untuk wanita putus haid yang tidak mengambil estrogen; 1,500 mg sehari untuk lelaki dan wanita berumur lebih daripada 65 tahun; dan 1,000 mg sehari untuk wanita selepas menopaus yang mengambil estrogen.

Ketika mempertimbangkan suplemen kalsium, mencari satu yang mempunyai keupayaan penyerapan yang tinggi. Carilah sitrat, succinate, fumarate, glutarate, Malate, atau pati Microcrystalline hydroxyapatite (MCHC). Walau bagaimanapun, pastikan tidak melebihi jumlah harian yang disyorkan. Mengambil terlalu banyak kalsium boleh membawa kepada satu lagi masalah: batu karang.

Anda juga mungkin mahu mempertimbangkan bayaran tambahan. Vitamin C, D, zink, magnesium, dan silika boleh semua dapat membantu mereka dengan osteoporosis. Berunding dengan doktor kiropraktik anda untuk mencari strategi tambahan yang baik untuk keperluan anda.

Bertujuan untuk minum sekurang-kurangnya 8 gelas air setiap hari. Ingatlah bahawa jus, kopi, dan teh (walaupun herba) tidak mengimbangi kekurangan penghidratan yang betul dalam bentuk yang hanya air menyediakan. Sebaliknya, cuba untuk mengelakkan alkohol, makanan yang dipanggang, makanan ringan dan sebagainya.

Ingatlah pengambilan protein haiwan. Sebagai sebahagian daripada diet yang seimbang, pastikan untuk makan buah-buahan, sayur-sayuran segar, biji, dan kacang. Kale, Collard hijau, brokoli, lobak dan sayur-sayuran adalah amat disyorkan. Bertujuan untuk memasukkan salmon, tauhu, sardin, dan bijirin dalam diet biasa anda. Di samping itu, minum secawan yogurt dan lagi segelas rendah lemak atau susu skim boleh menambah miligram berharga untuk pengambilan kalsium harian anda.

Jika anda tidak kini menjalankan, memulakan program senaman. Senaman membantu mengurangkan risiko osteoporosis. Renang, tenis, berjalan, senamrobik, menunggang basikal, dan menari adalah cara-cara anda boleh mendapatkan keperluan latihan anda dipenuhi. Dan sesi senaman anda tidak perlu menjadi berat. 20 minit senaman, tiga kali seminggu, boleh melakukan banyak untuk membantu menjaga tulang anda kuat.

Nota: Negara Osteoporosis Foundation mengesyorkan bahawa orang yang mengalami osteoporosis pertama harus berunding dengan pembekal penjagaan kesihatan mereka jika mereka ingin memulakan program penurunan berat mengangkat. Ini mungkin kelihatan seperti nasihat yang bercanggah, kerana senaman mengangkat berat umumnya dianggap membantu, tetapi tekanan yang mungkin pada tulang perlu dinilai.

Amalan Tai Chi mungkin berguna untuk mereka yang mengalami peringkat lanjutan osteoporosis. Satu seni mempertahankan diri, Tai Chi adalah disifatkan sebagai berimpak rendah, pendekatan manfaat kepada latihan kekuatan.

Dapatkan Peguam dari Chiropractor anda
Chiropractor anda boleh membantu anda belajar cara-cara untuk meningkatkan kesihatan tulang anda. Doktor kiropraktik adalah pakar biasa dengan penjagaan rawatan osteoporosis. Chiropractor anda boleh membuat cadangan yang tidak ternilai yang akan meningkatkan bukan sahaja kesihatan tulang anda, tetapi juga kesihatan anda secara keseluruhan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar