Rabu, 11 November 2015

Birch - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 2)

Birch - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan birch. Ia menerangkan garis panduan yang berguna tentang bagaimana untuk menggunakan tumbuhan untuk tujuan perubatan.

Walaupun tunas birch dan ubat yang diperbuat daripada mereka mempunyai kesan yang lebih kuat pada badan anda, yang direbus dengan daun birch boleh digunakan bukan sahaja sebagai vitamin minuman, tetapi juga sebagai diuretik, perspiratory dan hempedu ubat bergerak, terutamanya, dalam kes virus sejuk. Ia adalah disebabkan oleh hakikat bahawa ubat ini mengandungi resin yang lebih rendah berbanding dengan tunas dan ubat yang diperbuat daripada mereka. Resin mungkin menyebabkan hati dan kerosakan buah pinggang.
The ramuan yang diperbuat daripada daun baru boleh digunakan sebagai ubat sedatif dalam kes gangguan sistem saraf. Ia terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan kolik buah pinggang, radang pundi kencing, edema, penyakit kuning, aterosklerosis dan sakit sendi. Dalam usaha untuk membuat merebus atau infusi, anda perlu tanamkan 20 gram daun dengan setengah liter air. Minum merebus panas dalam sehari di bahagian yang sama. Anda perlu minum sebelum makan.
The ramuan yang diperbuat daripada daun adalah bertujuan untuk kegunaan luaran, juga. Campurkan setengah liter merebus dengan satu sudu teh cuka pada 3 peratus tumpuan. Selepas mencuci rambut anda dengan syampu, bilas dengan campuran.
Dalam usaha untuk membuat infusi atau merebus tunas, tanamkan 2 sudu teh herba dengan 300 mililiter air. Minum merebus dalam masa sehari di bahagian yang sama. Anda perlu minum 15 minit sebelum makan. Anda boleh membuat ekstrak perubatan tunas dalam larutan alkohol, dan juga, dengan penyebatian 50 gram herba dengan setengah liter etanol pada 70 peratus tumpuan. Tinggalkan berwarna untuk minuman selama 7-10 hari dan tuang ia. Campurkan 10-20 titik berwarna dengan air dan minum penyelesaian 3 kali sehari untuk meningkatkan penghadaman, melegakan sakit perut dalam kes penyakit ulser, merawat penyakit buah pinggang dan menangani penyakit kulit. Selain itu, ia merupakan ubat yang baik untuk merawat penyakit sendi, dan menghilangkan cacing dan threadworms. Berwarna ini bertujuan untuk kegunaan luaran, dan juga, untuk menggosok kawasan yang pedih.
Merebus daun dalam jus birch terbukti ubat yang baik dalam kes pelbagai penyakit buah pinggang, nephrolith, batu karang dan penyakit kulit. Minum segelas merebus 3 kali sehari - pada waktu pagi semasa perut kosong dan pada siang hari setengah jam sebelum makan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar