Rabu, 11 November 2015

Bagaimana Menggunakan Ketua Kutu Mayonis Rawatan

Bagaimana Menggunakan Ketua Kutu Mayonis Rawatan

Satu ubat rumah mudah yang boleh anda gunakan untuk menghapuskan kutu adalah kepala rawatan kutu mayonis. Kunci kepada kejayaan mayonis sebagai kaedah untuk memerangi kutu boleh didapati di bahan-bahan dan tekstur. Mayonis termasuk minyak dan lemak, dan cara ia benar-benar lemas kutu bermakna serangan itu tidak lama lagi akan berakhir.

Ikuti langkah-langkah mudah untuk menggunakan rawatan mayonis kutu:

Pakai sepasang sarung tangan pakai buang dan kemudian memohon jumlah yang mulia mayonis pada rambut dan kulit kepala anda. Menutup kepala dengan topi mandi plastik dan meninggalkan cap di tempat sekurang-kurangnya dua jam. Memakai topi mandi semasa anda tidur semalaman akan menjadi lebih baik, tetapi anda perlu meliputi bantal anda dengan tuala untuk melindunginya daripada pewarnaan.

Sebaik sahaja anda mengeluarkan topi mandi, basuh rambut anda dua kali. Kali pertama anda mencuci rambut anda, gunakan pencuci pinggan mangkuk cecair; ia akan memecahkan dan membuang minyak mayonis dan kesan minyak daripada rambut dan kulit kepala anda. Bilas dengan teliti dan kemudian segera mencuci rambut anda sekali lagi, tetapi kali ini menggunakan syampu biasa anda. Anda boleh menambah sedikit cuka jika gris membuktikan sukar untuk mencuci keluar.

Sebaik sahaja anda telah teliti dicuci rambut anda selepas mencuci, sikat melaluinya menggunakan bergigi halus sikat kutu. Anda akan melihat kutu lemas serta beberapa telur kutu pada sikat. Anda boleh mengeluarkan mereka dari sikat kutu dengan menggunakan sekeping pita pelekat untuk menyikat. Apabila anda mengupas pita pelekat off sikat, kutu dan telur kutu akan kekal pada pita pelekat. Dengan serta-merta meletakkan pita ke dalam beg Ziploc dan kemudian meletakkan segala-galanya ke dalam bekas sampah yang yang terletak di luar rumah anda. Anda akan perlu mengulangi keseluruhan proses satu minggu kemudian, dalam usaha untuk mencari mana-mana telur yang melarikan diri kali pertama dan menghalang mereka daripada penetasan menjadi kutu dewasa.

Nits menggunakan sejenis "gam" semula jadi untuk membuat mereka melekit dan membantu mereka mematuhi aci rambut. Proses menghapuskan kutu diberi rangsangan dengan bagaimana minyak dalam mayonis melonggarkan ini semula jadi "gam."

Seperti lain-lain remedi rumah semula jadi untuk kutu, kepala rawatan kutu mayonis adalah murah berbanding ubat-ubatan preskripsi atau over-the-kaunter losyen dan syampu. Dan, kedua-dua over-the-counter dan rawatan preskripsi cenderung untuk mengandungi bahan kimia berbahaya yang boleh mencetuskan alahan atau merosakkan rambut dan kulit anda. Mayonis, di sisi lain, adalah semulajadi dan tidak mengandungi bahan kimia yang berbahaya.

Menggunakan mayonis sebagai ubat untuk kutu akan mengambil masa lebih lama dari yang anda lebih suka, tetapi ia setakat ini pilihan yang lebih selamat. Semua yang anda perlu lakukan adalah mengikuti langkah-langkah di atas. Jika anda rajin dan menjalankan sedikit kesabaran, tidak ada sebab kutu rawatan mayonis gagal untuk mencapai keputusan yang cemerlang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar